Monday, December 17, 2012

CINTA BUKAN KOMITMEN UTAMA

ASSALAMUALAIKUM..

remaja biasalah nak bercinta bagai ni kan..ada perasaan nak disayangi dan menyayangi oleh kaum berlainan jantina. tapi, siapa yang KUAT, mesti dapat LAWAN NAFSU tu.

sebagai remaja yang muda trang tang tang ni, saya tak meletakkan cinta sebagai komitmen utama saya. why why why?? sebab saya rasa tiada keperluan untuk bercinta bagai.

fakor-faktornya ialah :

1. TAK DIIZINKAN BERKAHWIN - ni faktor utama. alahai kawan, kalau tak boleh berkahwin lagi, buat apa dah cari pasangan?? tak guna jugak kan? membazir kredit nak sms dan membazir perasaan je. lebih baik duit tu buat sms kawan. sekurang-kurangnya, dapat merapatkan ukhuwah kan??

2. MENGGANGGU PELAJARAN - mungkin ada yang tak berapa setuju dengan statement ni. ada yang cakap, cinta ni merangsang kita untuk belajar. ish ish ishh, cuba fikir kalau berlaku pergaduhan dalam hubungan TANPA IKATAN tu, tak ke berpusing-pusing otak fikir masalah tu??

3. TIDAK MAHU YANG HARAM - maaf kalau sedikit kasar. tapi, memang TAK HALAL kan?? bergayut sana sini. panggil 'mama-papa' segala bagai. panggil 'sayang-baby' lagi. alahai...stop it lah!! kita remaja muslim!! kita agama ISLAM!! jangan terbuai dek cinta. cari yang HALAL. bukan yang HARAM!!

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...