Thursday, April 12, 2012

NIKMATNYA BERKONGSI

assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh..


herm, masing2 ade citer an pasal sharing ni.. ade yang cakap sharing is caring la, sharing is awesome, sharing is bla bla bla n bla...


ade yang suke berkongsi, tapi yang ada tak suka. tell me y y y?? ade yang sebab ego. lagi2 kalau yang sulung dengan yang bongsu. terlebih manja dan ego! tapi!!!! tapi!!! tapi!!! bukan semua macam tu. jangan terasa la kalau terkena.


NIKMATNYA BERKONGSI!!!


kita ni sebenarnya kan, kadang2 tak perasan yang kita sentiasa berkongsi. betul tak??banyak sebenarnya kita berkongsi. tak terkira banyaknya.


contoh perkongsian :

1- BERKONGSI ILMU..pernah x ajar kawan2 subjek2 apa2 je?? yeah!! itulah berkongsi

2-SEDEKAH. ala, tak susah pun sedekah. senyum pun sedekah kan?? kalau takde duit nak sedekah, sedekah al-fatihah pun ok jugak kan??

3-ZAKAT, yes! i know ramai lagi yang berharta tu liat nak bayar zakat. saya rasa, yang kurang berharta lebih menitikkberatkan hal zakat.


4- KONGSI KEGEMBIRAAN. macam mana ya?? ala, kasi je cerita apa2 yang seronok. lepas tu happy la kan? erk

5- last but not least. KONSI MAKANAN. kalau 'bekwoh' ataupun dikenali juga dengan nama kenduri tu mesti ada makan2 kan?? so, kire berkongsi makanan la tu.


sebenarnya banyak lagi nikmat berkongsi ni. tapi tak muat la untuk satu entry ni. nantikan panjang sangat. saya akhiri entry kali ni dengan satu maksud ayat al-quran.


"...nescaya ALLAH akan meninggikan orang yang beriman di antaramu dan orang yang diberi ilmu pengetahuan beberapa darjat..."(surah al-mujaadalah:2)

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...