Monday, February 20, 2012

KOSONG


assalamualaikum...

sebelum saya start tulis pape untuk entry ni, izinkan saya promote cerpen terbaru dulu yang diberi tajuk BERJALAN TANPA HENTI. klik SINI untuk part 1. part 2 klik SINI pulak ye.


ok. jom mulakan cerita. so far, alhamdulillah sekolah baru ni ok la jugak. memandangkan ade kawan. tapi entah la..tetibe je saya rasa agak kosong. kosong yang kosong. susah nak cakap la. tapi..biase la kan. nak kena sesuaikan diri dengan suasana baru dulu right?? dengan kelas baru, kawan baru, guru baru. semuanya baru.
sekolah baru...~smip~

honestly, saya rindukan yang lama. saya rindu geng lama, cikgu lama, kawan lama, tempat duduk lama, kelas lama dan sekolah yang lama. sekolah di mana tempat saya memulakan sebuah ukhuwah yang indah...


ALLAH..ALLAH..ALLAH...nama itu mampu saya sebut saat saya rindukan mereka. nama itu yang mengurangkan kerinduan saya pada mereka yang lama. yang hadir menceriakab hidup saya. nama itu juga yang mengurang kegementaran saya untuk menghadapi benda baru dalam hati...semoga nama itu kekal dalam sanubari saya. bukan sekadar terlafaz di bibir. namun di hati hanya kosong..sekosong-kosongnya.


ALLAH, kuatkan hatiku. kuatkan hatiku. kuatkan hati mereka. kekalkan ukhwah kami. amin.

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...