Wednesday, November 2, 2011

HANTARAN KASIH TUHAN


assalamualaikum...


huh! baru lepas baca novel tadi. ekcelinye, nak cari novel lain. tapi tak jumpa. so, beli lah novel mana2 yang berkenan sebab dah ade orang yang tolong sponsor. nak harapkan duit sendiri?? lambat lagi la. maklumlah, tengah pokai ni.


masa tengah membelek-beleh novel kat SMO, terjumapa lah novel HANTARAN KASIH TUHAN. mule2 tuh cume jeling-jeling je, gi intai novel lain dulu. lepas tu, umi pun cakap "jupo doh ko novel tuh?" saya pun jawab la, " meta la, kakak nok novel indon bena. tapi tak dok hok sedak. kalu sedak gak, mahal la pulok" sesi berdialog mati di situ..heheh


banyak jugak pengajaran daripada novel ni.

~jangan menilai seseorang berdasarkan rupa. contohnye, asyraf nih tak suke kat wardah sebab die cacat. die cakap, die malu ada isteri cacat. tapi last skali, jatuh cinta jugak kat isteri die. wardah la yang jaga die sepanjang die 'menetap' kat spitak tu. kekasih asyraf, sheedah tak datang melawat pun.


DIALOG YANG PALING SAYA SUKA

"sabar ya sayang. orang yang sabar disayangi ALLAH. orang yang hilang sabar didekati syaitan. wardah nak didekati syaitan?"

tu kata2 ayah wardah kepada wardah semasa die berumur 5tahun tak silap saya. memang bez lah dialog tu. dan itu jugak yang menjadi kekuatan wardah. insyaALLAH sama2 kita ingatkan diri kita tentang nilai kesabaran..


setakat ini sahaja entry ringkas ni...wassalam.

4 comments:

Anonymous said...

tera baco cito terbaharu a.ubaidillah alias[cinta kembali bertasbih]....bleh la tahan jugak cito dio.....rindu eh... nadhirah...

nadhirah nashit said...

oh..nanti la..
bajet tak de ni..insyaALLAH nanti saya cari

Anonymous said...

salam..dah ade sambungan cerita hantaran kasih tuhan.. tajuk dia : dua syurga dalam hatiku.. best !

nadhirah nashit said...

wsalam..eh?? nt free nk g belek2 kedai bku..hehe

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...