Monday, November 7, 2011

AIDIL ADHA 1432 HIJRAH.

assalamualaikum....


untuk entry kali ni, saya nak tunjuk gambar2 yang sempat diambil semasa hari raya aidil adha 1432 hijrah.


sebelum tengok gamba2 lembu, apa kata kita cuci mata dulu dengan melihat gambar2 kanak2 yang suci daripada dosa ni.

nazeem dok syok main basikal.

si kecil umaira. kalau cabut puting tu, mesti die jadi nak nangis. tapi tak de la selalu.


ok, dah habis cuci mata, jom tengok gamba2 lembu pulak ye.

merenung masa hadapan yang kian suram. keh3

detik kematian semakin hampir. rilek2 dulu kan?

gambar di atas tu, lembu dah dekat dengan ajalnya. dan gamba yang kat bawah tu, lembu setelah disembelih. meronta2 tau.

kulit lembu sedang dilapah

oih!! dorang dok wat ape tu?? meh nak gtaw. 'jejaka tampan' yang meruapakn kezen saya tu sedang menyentuh2 lembu sebab otot lembu tu bergerak2. ingatkan idop lagi.

tugas utama : men'ngatok' tulang2 lembu dengan sangat gigih!!!

daging ini telah dikerat2 dan dipotong2 dengan jayanya oleh bapa2 saudara saya. ibu2 saudara hanya menjadi pemerhati yang setia dan sesekali menghulurkan tangan. kenyatan!! mereka bertugas untuk memasak sahaja ye!

setelah daging dimasak. beginilah rupanya. tapi ops!! yang ni tak masak sepenuhnya lagi la.



No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...