Saturday, October 22, 2011

CINTA ITU TERLARANG


assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...


Herm… cinta itu terlarang..eh3, ni bukan macam lagu ape tu?? Adess..saya pun tak ingat sape penyanyi lagu cinta terlarang..

Kenapa semua itu terlarang???nak reason?? Meh saya kasi tau sama lu olang.


~sebab bukan ke cinta sebelum kawen tu HARAM?? Oh, saya tau la yang perasaan tu bukan kita yang mintak. Tapi datang sendiri. Saya pun remaja bukan? Of course saya tau. N kenapa pulak ALLAH bagi perasaan tu kat kita sebelum tiba masanya padahal ianya tak dihalalkan? Itulah UJIAN. UJIAN bagi setiap remaja. Ujian untuk menguji keimanan kita. Sejauh mana kita mampu mengawal hawa nafsu.


~ reason lain, sebab cinta yang tu membawa kita kearah zina. Bukankah kita ditegah untuk menghampiri zina?? Kalau rasa dah tak tahan sangat, apa kata kawen je. Kalau rasa terlalu muda. It’s ok. Kawen je la. Itu lebih baik daripada buat zina kan?? Ibubapa pun kenalah faham. Mungkin korang akan kata “hek eleh, cakap senang la. Tapi nak buat susah” oh, faham pulak susah kn?? Kalau faham, jangan ambik risiko BERCINTA!!!


~ni last reason la… ish3, cinta itu sifatnya suci. Jangan cemarkan kesucian cinta dengan CINTA TERLARANG tu. Cinta nih tak bawa kita ke mana-mana pun. Takat tu aje. Tak de pon bawak kemajuan. Kalo tak caye, saya nak tanye la, ade tak orang bercinta tuh tetibe je jadi bijak, atau setidak-tidaknya bahagia apabila disakiti?? Ngeh3…so, tak de la kan? Kalau nak bahagia, ngan kawan lagi la bez, syok. Nak tahu tak, dah ade pun kajian yang dibuat pasal ni. Menurut keputusan kajian tu, pasangan yang bercinta lebih selesa bercerita kepada kawannya daripada kekaish sendiri. So, ape gunanya kekasih?? Baik buang je dulu. They are noting!!!

Heh…tapi korang jangan risau. Masih banyak cinta yang dihalalkan...saya akhiri entry ni dengan satu rangkap lagu kerana cinta daripada inteam.


cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara
bangsa berada
hanya sementara
cinta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...