Wednesday, June 15, 2011

JANGAN RENDAHKAN MARTABATMU WAHAI WANITA

ASSALAMUALAIKUM GENG!!


pe kaba korang sume? ari ni saya nak citer tentang martabat sorang pompuan. semua sedia maklum kan yang ISLAM mengangkat martabat pompuan. kan kan kan?? he3...


kadang-kadang kan, ada orang yang akan sedih kalau tak de pun orang yang nak kat dia. tol tak? alahai kawan, jangan la risau sangat pasal benda tu. sepatutnya kita bersyukur la kalau tak de orang nak kat kita. senang sikit nak jaga hati kita kan?


tapi!!!! jangan lah korang nak rendahkan martabat korang tu wahai kaum wanita sekalian!! jangan tanpa segan silu menunjukkan 'kecantikan' korang tu pada sang lelaki semata-mata nak pikat dorang. wanita tu tinggi martabatnye. tapi jangan sesekali rendahkan martabat tu dengan perkara2 yang tak sepatutnya.


masa zaman jahiliyah dulu, perempuan ni rendah sangat martabatnye. tapi selepas sinar ISLAM datang. ISLAM telah mengangkat martabat sorang perempuan. kan?


so, before korang nak rendahkan martabat korang yang memang tinggi tu, better la kalau korang pikir dulu pengorbanan nabi kita masa nak memartabatkan peranan kaum wanita dalam masayarakat. tapi korang pulak yang sengaja musnahkan sume tu. herm..

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...