Thursday, June 2, 2011

BERGAYA DALAM ISLAM


dengan nama ALLAH


assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh..


UH!!! dah lama saya tak update blog. maklumlah, bz sikit sekarang ni. pmr kan dah nak dekat. alhamdulillah, dah abis pkbs 2 saya.


untuk post kali ni, saya nak cakap pasal bergaya dalam islam. boleh ke kita bergaya sebenarny? ikut fesyen terkini? bagi saya la, sebenarnya boleh je kalau nak bergaya, asalkan aurat tu dijaga. semalam, saya ada pegi kat majlis akad nikah, ade lah tertengok sorang akak ni, dia tu fuh!! bergaya. tapi aurat tetap terjaga. bauju tak ketat. tudung melepasi paras dada. pakai stokin. dia pakai tudung ala2 yuna tu lah. cun kan?


tapi masalahnya, masayarakat kita nih, bergaya tapi tak jaga aurat. baju ketat. tudung singkat, siap ade bonggol unta lagi kat belakang tuh. so, salah siapa? ahaha, kadang2, ade yang sering salahkan orang laki kalau tengok badan dia dari atas sampai bawah. tapi dia mungking terlupa bahawa dia yang buat lelaki nak tengok dia kan?



kesimpulannya, bergaya ni tak salah. ISLAM pun tak suka umat dia pakai pakaian yang selekeh. tapi kalau nak bergaya tu, berpada-pada lah. ingat aurat. ingat akhirat. hehehe

2 comments:

Ilmi Hanim said...

islam itu mudah..tetapi cara org yg mengunakanya itu salah

nadhirah nashit said...

yeap..btol2...ramai yg aggp ssh walhal sng je

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...