Sunday, May 1, 2011

JANA KEKUATAN DALAM BERSENDIRIAN

dengan nama ALLAH...

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...


kalau kira marah and sedih, selalunya kita akan bersendirian dulu kan? ambik masa untuk bersendirian. tenangkan fikiran kita yang tengah bercelaru tu.


sebenarnya kan, masa kita tengah dok sorang-sorang tu, tak kira la dalam keadaan yang sunyi sepi atau pun yang bising macam pasar ikan tu, masa tu lah kita sedang menjana kekuatan diri.


masa tu jugak merupakan masa yang terbaik untuk kita muhasabah diri balik. pikir tindakan yang telah kita buat tu betul atau pun tak kan?


kalau rasa tak tenang lagi...ni saya bagi tip untuk korang...ni dialog chatting saya ngan kak nani.
dalam quran ada crita... segolongan manusia ni..
almusafirah (May 01 12:51 PM):
org kata kat dia .."wey, dah la buat baik.. nu.. ada orang berkuumpul untuk buat jahat pada kau..mereka tak suka kau buat baik. "
almusafirah (May 01 12:51 PM):
silap hribulan, kau kena bunuh...
almusafirah (May 01 12:51 PM):
lalu katanya : hasbunallah huwa nikmal wakil..
almusafirah (May 01 12:52 PM):
lalu hati dia jadi tenang.. setenang air yg mengalir..
almusafirah (May 01 12:52 PM):
Allah catat apa yg dilafazkannya dalam quran..
almusafirah ( 01 12:52 PM):
kalau adik rase stress pape.. sebut.. hasbunallah.. "cukuplah bagiku Allah.."

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...