Saturday, April 9, 2011

LEBIH BAIK...

dengan nama ALLAH..bismillahirrohmanirrohim...


assalamualaikum wbt..


apa khabar iman kita pada hari ini? masih teguhkan ia? masih berpegang pada tali ISLAM kah? masih kukuhkah melayari bahtera kehidupan? ask yourself...


LEBIH BAIK BUTA DARIPADA MELIHAT MAKSIAT. betul kan apa yang saya cakap ni? ada mata, boleh tengok, yang gatai2 nak tengok benda haram tu buat apa? baik tengok perkara yang boleh mendatangkan pahala. tengok AL-QURAN, KA'BAH, MUKA UMMI ABAH. lagi ape ye? tapi kenapa kita sering nak tengok gambar yang ntah pape tu ea?


LEBIH BAIK PEKAK DARIPADA MENDENGAR UMPATAN. buat apa dengar umpatan? baik dengar AZAN, ILMU, ALUNAN AL-QURAN, NASIHAT, PEDOMAN. herm...tapi biasa la, kita ni manusia. selagi kita bernama manusia, memang la nafsu sering sahaj bermaharajalela kan?


LEBIH BAIK BISU DARIPADA MELEMPAR FITNAH. apasal mulut tu tak leh kawal hah? tak abis2 lagi ke nak fitnah orang lain? daripada dok sebok2 buat fitnah, baeklah pi baca AL-QURAN. tak nak jugak? hah!!! dok la diam2. tak yah cakap pape. bahaye tu. tak caye ke bahaya? dah la dosa nye besar.


“fitnah itu lebih besar daripada membunuh.”(Surah al-Baqarah,ayat 191).


No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...