Tuesday, April 12, 2011

KITA BERSAUDARA


dengan nama ALLAH...


assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...


kebelakangan ni, apabila saya masuk malaysian room kat millatfacebook, ada la jugak orang indonesia yang turut sama join. saya agak kecewa apabila dia tanpa perasaan menghina orang malaysia.


bukanlah saya ingin mengatakan bahawa semua rakyat malaysia itu baik. memang satu kenyataan yang tak dapat diubah, ada segelintir yang kurang baik. bukan nya jahat. tapi adakah dia itu mempunyai hak untuk menghina orang malaysia?


yang paling saya tak tahan, mengapa dia memberi amaran kepada rakyat malaysia supaya bersedia untuk berperang dengan indonesia? adakah dengan peperangan kita dapat menyelesaikan masalah? contoh terdekat nya, bukankan tanah melayu yang kita pijak hari ini merdeka melalui rundingan dengan pihak british?(blaja sej ni)


dan bukankah kita ni bersaudara? kenapa pula perlu untuk berperang? adakah kita ingin berperang dengan saudara sendiri? lu pikirlah sendiri. saya tamau komen pape. bacalah hadis ni.

p/s: majoriti orang indonesia yang saya kenal adalah baik. yang menghina malaysia hanya segelintir. contoh orang indonesia yang baik lagi ramah ialah pat, erel_ma n ramai lagi la...

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...