Tuesday, March 15, 2011

USAHA DAN TERUS USAHA

dengan nama ALLAH...

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah, result exam dak keluar walaupun tak semua subjek lagi yang saya tahu resultnya. cop3!!! untuk post kali ni, saya bukan nak cerita tentang exam saya. tapi saya nak cerita tentang usaha kita.

AKU NAK BERJAYA!!!


kita seringkali berkata sedemikian. ye lah, sape yang tak nak berjaya kan?? herm... tapi cuba fikir, apa yang kita buat selama ni menggambarkan kita nak berjaya ke?


tadi, penceramah datang sekolah saya. beliau cakap, kalau nak berjaya, kena usaha lebih. sapa yang usaha lebih, insyaALLAH dia pun akan dapat lebih. kan?? kalau kita buat bese2 je, bak kata orang kelantan, 'wak debek2'. dapat pun debek2 la kan?


herm...so, jom kita fikir balik, apa yang kita buat tu cukup ke untuk berjaya?? kalau tak cukup...nak buat macam mana?? alah....USAHA LAGI. JANGAN PUTUS ASA. INGAT!!! ALLAH TAK SUKA ORANG YANG BERPUTUS ASA!!!


“Katakanlah “Hai hamba-hamba-Ku yg melampaui batas terhadap diri mereka sendiri janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu dan berserah dirilah kepada-Nya sebelum datang azab menimpamu kemudian kamu tidak ditolong. Dan ikutilah sebaik-baik yg telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sebelum datang azab kepadamu dgn tiba-tiba sedang kamu tidak menyadari.”

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...