Friday, March 25, 2011

SEDARKAH KITA?


dengan nama ALLAH...

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...


sedarkah kita bahawa pemikiran kita sering dipengaruhi oleh barat? sedar?? tak sedar?? huh!! nak bukti??


meh saya bagi bukti kat korang.


1. kapel. bukan ke tu budaya barat? tapi kenapa buat? masa dulu2, zaman nenek2 kita. ade tak dorang kapel?? aish! x pernah dengar. dorang kawen sebab family yang jodohkan. so, x de istilah kapel dalam hidup mereka.


2. yeap!! tak dinafikan sekarang ni, ramai yang dah sedar tentang kepentingan bertudung. walaupun masih ada yang tak bertudung ( semoga ALLAH memberi hidayah kepada mereka ). tapi kan, kalau pakai tudung aje, rasenye tak cukup la kalau dihiasi dengan baju ketat, bonggol unta tu, seluar?? aduh!! apatah lagi kan?? bukanke pakai baju ketat, seluar ketat tu merupakan salah satu budaya barat?

Rasulullah bersabda, “Para wanita yang berpakaian tetapi (pada hakikatnya) telanjang, lenggak-lengkok, kepala mereka seperti punuk unta, mereka tidak akan masuk surga dan tiada mencium semerbak harumnya (HR. Abu Daud)

3. terlalu mengagungkan artis daripada RASULULLAH SAW mahupun ulama' ISLAM. kenapa
ye? sempurna sangat ke dorang tu? RASULULLAH SAW IALAH MANUSIA TERBAIK LA.
PALING SEMPURNA. PERFECT!!! dan tahukah korang sume, memang orang barat ni
mengagungkan artis dorang sangat??


mugkin banyak lagi budaya barat yang telah kita ikut tanpa kita sedari bukan? so, sedarlah cepat2. kan??

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...