Thursday, February 17, 2011

BIASA KE?


dengan nama ALLAH...

assalamualaikum wbt..


fuh!!! hari ni saya baru balik daripada konvensyen pembimbing rakan sebaya. keseluruhannya, bagi saya ok lah. cop3!!! saya bukan nak cerita tentang konvensyen tu pun, cuma nak sentuh sikit pasal pergaulan yang bebas sebab saya kadang-kadang rasa agak jelek memandang insan yang anggap bersentuhan antara lelaki dan perempuan ni perkara biasa.


maybe ada yang akan anggap saya ni kolot sebab saya tak boleh sentuh2 ngan laki bukan muhrim. tapi, biarlah apa yang dorang nak kata. saya tak kisah pun. apa yang saya tahu, benda tu haram dan berdosa.

Dari Maqil bin Yasar r.a. berkata; Seandainya kepala seseorang ditusuk dengan
jarum besi itu masih lebih baik daripada menyentuh kaum wanita yang tidak halal
baginnya. (Hadis Hasan Riwayat Thabrani dalam Mujam Kabir)
saya nak ingatkan kepada rakan2 saya yang rasa mereka tu orang ISLAM, bersentuhan antara lelaki dan perempuan bukan mahram tu bukanlah satu perkara yang biasa sebenarnya. dengan bersentuhan sahaja, boleh menaikkan nafsu. tau x?? lepas tu, berlakulah pelbagai lagi masalah lain. mula2 mungkin sentuh2 aje, lepas tu, dah buat zina, kemudian mengandung, kemudian, buang anak... ish3....


so, fikirlah balik kalau awk semua anggap sentuh2 ni perkara biasa. jom kita amalkan prinsip HSBC.
H=HIDUP
S=SINGLE
B=BANTERAS
C=COUPLE...




No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...