Monday, February 21, 2011

TANYALAH USTAZAH VERSI 3AMANAH

dengan nama ALLAH

assalamualaikum wbt...


hari ni, kelas PAI memang sangat hangat. memang bez la. tajuk yang kitorang belajar mengenai alam barzarkh. bila dah namanya alam barzakh, mestilah ada kaitannya dengan amalan kita id dunia ni kan??


so, ustazah tanya la kita kena buat ape untuk bekalan akhirat kelak kan?? macam2 lah jawapan yang keluar. kata ustazah, keluarga dan harta akan pergi. yang tinggal hanya amal kita aje.

Apabila seorang manusia meninggal maka putuslah amalnya, kecuali tiga hal:
Sedekah jariyah, anak yang shalih yang mendo'akannya atau ilmu yang
bermanfaat sesudahnya. (HR Muslim, Abu Dawud, At-Tirmidzi, Nasa'i dan Ahmad)


lepastu, ada lah jugak ustazah sentuh sikit bab aurat nih. masa ni lah, macam2 soalan yang keluar daripada kitorang. semua pakat berebut nak tanya soalan pada ustazah. kesian lah ustazah kena jawab soalan kitorang.


pasal pergaulan pun ada. macam mana nak bergaul dengan sepupu kita. lagipun, ramai yang anggap bersentuhan antara sepupu lelaki dan perempuan yang bukan susuan ni biasa. padahal tak boleh sebenarnya.


disebabkan kitorang tanya macam2 kat ustazah, ada lah budak laki kelas saya cakap yang kelas ni dah jadi macam program tanyalah ustazah kat tv9 tu. hu3

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...