Wednesday, November 17, 2010

HARI RAYA LEMBU

dengan nama ALLAH...


assalamualaikum wbt...semalam kita raya aidiladha kan?? kat malaysia lar....so, aku nak ucapakan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA...x terlambat lagi kan??he3...aku mintak maaf andai ada terkasar bahasa or tersilap kata...


bila raya tiba, aku teringat masa kecik2 dulu. kalau raya aidiladha, aku ngan adik pompuan aku penggil RAYA LEMBU. nak tau x kenape?? coz raya aidiladha kan kita dapat daging lembu??sebab tu lar paggil RAYA LEMBU...


kalau raya aidiladha, paggil raya duit sebab kitorang dapat duit...he3...bez3


ni antara gambar2 yang sempat aku ambik masa raya ari tu...









Friday, November 5, 2010

HIKMAHNYA...=_=

dengan nama ALLAH SWT...



assalamualaikum wbt....anda semua sehat??? moga sentisa sehat dan di dalam rahmatNYA. insyaALLAH...dah lama rasanya saya tak meng'update' blog ni ye?? he3...maklumlah, saya ni kan orang penting,,,ceh!!!!tak lah....busy ckit aje...



setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya kan?? of course lah....mesti ade...so, kalau anda ada masalah. usah cepat berputus asa. ALLAH tak suka pada orang yang macam tu...berusahalah mengatasi masalah yang dihadapi. JANGAN PERNAH LARI DARI MASALAH...



kenapa ALLAH berikan masalah kepada kita?? pernahkah anda terfikir pasal benda nih?? ok2...mari saya terangkan. ALLAH bagi masalah kat kita sebab DIA masih sayangkan kita. DIA nak kita ingat DIA. tidak lalai dalam kehidupan. bersyukurlah orang yang mempunyai masalah. ingatlah, saat kita mempunyai masalah, dan tiada seorang pun yang nak tolong kita, kita masih punya ALLAH...ALLAH masih bersama kita. DIA tidak pernah jauh melainkan kita yang menjauhkan diri daripada NYA...



cuba anda bayangkan diri anda kalau tiada masalah?? adakah anada sebagai umat ISLAM akan ingat ALLAH..??? no komen...tepuk dada, tanya selera. anda saje yang tahu. sama2 kita muhasabah diri. renung2kan apa yang anda dah buat selama nih...


ni antara bait indah lagu insyaALLAH versi melayu...
....hayatilah...


Setiap kali diriku merasa seperti tidak mampu meneruskan hidup lagi...
Terasa sangat kehilangan entah apa...
Menyatakan bahwa diri ku begitu sendirian
Semua ku lihat kelam-malam

Dan kegelapan menyelubungi di seluruh jiwa ku
Adakala nya diriku merasa begitu tak berdaya
Hilang daya ku melihat jalan mana yang harus ku pilih

Namun ku cekal kan hati ku..
Jangan ada rasa putus asa
Walaupun aku menapak kecil..
Namun tidak pernah aku kehilangan harapan

Kerna ku yakin Allah selalu di sampingkuInsya Allah akan dapat ku mencari jalan cahaya..

Setiap kali diri ku melakukan satu kesalahan lagi
Terasa bagaikan pintu taubat tertutup bagi ku
Dan bahawa telah lambat untuk ku mencari jalan taubat
Adakala nya diriku menjadi bingung
Keputusan yang salah yang ku pilih
Keputusan sebegini menghantui fikiran
Dan hati ku penuh dengan rasa malu

Namun ku cekal kan hati ku..
Jangan ada rasa putus asa
Walaupun aku menapak kecil.. Namun tidak pernah aku kehilangan harapan

Kerna ku yakin Allah selalu di sampingku.

bait-bait indah lagu ni banyak memberi saya kekuatan..

insyaALLAH

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...