Thursday, August 26, 2010

KISAH BUDAK NAKAL

assalamualaikum semua...untuk post kali nie aku nak cerita pasal pengalaman aku sebagai seorang budak yang agak nakal...ha3...aku pun sebenarnya tak tahu nak cakap sama ada pengalaman ni merupakan satu pengalaman yang pahit ataupun manis. tapi bagi aku, inilah pengalaman hidup...


ok...nak mula dari mana ya?? hm...ok...macam ni ceritanya, masa ku kecik2 dulu, tak silap aku lah, masa tu aku baru berumur 8 tahun atau 9 tahun... aku nie seorang budak perempuan yang boleh dikatakan agak lasak lar kot...


masa tu, sepupu2 aku ada lar datang ke rumah aku, so, kitorang sume ni main lar satu permainan yang dinamakan 'polis entry'...memang bez lar maen game nie...sape yang pernah cuba mesti tahu yang game nie syok abis!!!


hah!!!disebabkan terlalu syok lah, kepala aku telah dijahit. masa tu aku tengah bersorak keriangan sebab berjaya mengalahkan pihak lawan...iaitu yang menjadi seorang penjahat. manakala aku pula sebagai seorang polis...masa aku tengah bersorak keriangan tu, tetibe jer kepala aku ni terhantuk kat bucu dinding...nak kata sakit tu memang lar...tapi aku tak nangis pun...juz berhenti maen kejap jerk..



and masa aku turun tangga...suddenly, abang aku yang masa tu ade kat belakang aku, tegur lar aku... die cakap ade banyak darah kat kepala aku..tapi aku tak percaya coz aku tak lah sakit sangat...tapi daalm tak percaya tu, aku still sentuh kepala aku lar... nak tahu betul ke tak...dan ternyata memang betul...tangan aku basah kena darah..sebab darah keluar banyak...dan aku apa lagi, terus nangis...maklumlah, masa tu aku tengah panik...takut betul lar... macam-macam perkara yang bermain di fikiran aku masa tu...


masa tu dah nak dekat maghrib...umi ngan abah aku pulak tengah kalut-kalut... ye lar kan, kepala anak tengah berdarah dengan banyak, tak kan nak buat relax jer kan??? dan kalau dah pun namanya time nak dekat maghrib, so, tak banyak lar klinik yang bukak masa tu, masa tu tak silap aku lah, dalam pukul 6.50 petang...so, abah pun tak abis pikir nak antar klinik mana...last sekali, abah aku teringat kat pusat rawatan komuniti yang bukak 24 jam..


and then, masa kat pusat rawatan tu, aku pun terus jer nangis...tak berhenti lagi lar nangis... masa kat dalam bilik rawatan tu kan, aku memang rasa takut sangat...aku siap pesan lagi kat doktor, yang aku tak mo doktor jahit kepala aku. aku takut sakit...and then doktor cakap kat aku, yang doktor tak jahit pun...nak buang batu jer... batu ape pun aku tak tahu...dan aku sedar doktor tipu aku pun masa aku dah agak besar sikit..mybe masa darjah 4 ke, darjah 5 ker...


yang paling bez ialah aku dapat cuti...tak payah pergi sekolah...hooreyy!!memang suka sangat...
lepas dua hari kepala aku dijahit, aku terpaksa ke klinik sekali lagi...aku pergi dengan umi aku..sebab doktor cakap nak buang benang tu...memang sakit beb!!! tapi, aku tahan je lar...dan kepala aku ada botak sikit kat atas sebab dicukur masa nak jahit kepala aku tu...tapi, sekarang dah tumbuh lar rambut tu..


itulah pengalaman aku sebagai seorang kanak-kanak yang agak aktif ...aku tak tahu sama ada ia boleh dirujuk kepada pengalaman yang manis atau pahit...yang pasti, pengalaman mematangkan diri kita sendiri...sejak kejadian tu, aku dah tak nakal-nakal lagi...

1 comment:

nia shamsudin said...

gelap r... xley bce... sowi...

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...