Wednesday, August 11, 2010

KEHIDUPAN SEORANG PELAJAR

7.40 pagi
aku dan semua pelajar bergerak menuju ke persada puteri untuk membaca surah yasin...ini adalah aktiviti yang kami perlu tempuhi sepanjang bulan ramadhan yang penuh barakah ini...


8.00 pagi
sesi bacaan yasin tamat...semua pelajar perlu ke kelas masing2 untuk mengikuti sesi P&P yang akan berjalan seperti biasa...masa pertama kelas aku ialah masa PJK...cikgu yang mengajar subjek ni ialah cikgu zahari...hmm...aku rasa mengantuk sangat...


9.00 pagi
PJK sudah tamat...tiba pulak masa PAI... maybe ramai yang hepy masa nih sebab ustazah noridah tak datng...tapi aku??? entahlah...aku tak tahu apa perasaan aku pada masa tu.. aku just cakap dengan kawan aku, miah...sambil2 tu, buku2 ada jugak atas meja aku...untuk menunjukkan bahawa aku sedang belajar kat cikgu walaupun kenyataan adalah sebaliknya...ha3


9.40 pagi
hah???apa dah terjadi??? hmm...aku rasa malas nak cakap...biarlah rahsia


10.20 pagi
masa rehat sudah tiba...h00reyy!!!...aku dan beberapa kawan aku bergerak menuju ke surau untuk tadarus al-quran...memang bersemangat lah masa tu...tapi, sebelum baca al-quran, kena lah amik air sembahyang dulu...


10.40pagi
rehat sudah tamat... dan inilah masa yang paling best...geografi time...yang diajar oleh cikgu maznah kesayangan kami...macam2 lawak yang dibuat oleh monitor kelas aku untuk menghilangkan rasa mengantuk yang kian menguasai diri anak2 buahnya. nasib baiklah ada lawak2 tu, kalau tak, aku rasa maybe semuanya dah terlelap...tak pun, tersengguk-sengguk...
cikgu pun buat lawak jugak...maybe cikgu perasan tak yang pelajar2 nya dah mengantuk...


12.00 tengah hari
adooii!!! mengantuknya...nasib baiklah aku tak tertidur dalam kelas...aku just tahan jerk mata aku agar tak tertidur masa tcer tengah mengajar...


12.40 tengah hari
before aku tunggu cikgu masuk kelas, aku sempat lar tidur lebih kurang 5 minit... kejap jerk...tapi, maybe cukup untuk menghilangakan rasa mengantuk dan melupakan rasa lapar buat seketika... bila cikgu masuk jer...aku terus bangun...yang buat mata aku kembali segar masa BM ialah apabila cikgu suruh masuk computer lab...terasa mengantuk tadi hilang entahk kemana...


1.20 tengah hari
pelajar2 tingkatan 2 perlu ke surau untuk bersembahyang zohor secara berjemaah...so, denga rela dan senang hatinya, aku pun pergilah...begitu jugak dengan pelajar2 laen...


2.00 petang
loceng dibunyikan...doa jugak turut dibacakan...semua pelajar smk puteri menuju ke pintu pagar untuk pulang ke rumah masing2. ada yang dijemput oleh ibubapa...ada yang balik jalan kaki...nagn motor...ngan basikal...ngan bas pun ada....


*ITULAH KEHIDUPAN AKU DI SEKOLAH PADA HARI NI

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...