Friday, August 20, 2010

KAHWIN...


sebenarnya....apakah maksud disebalik kahwin??? hm...memang tak habis pikir...tapi bagi aku, kahwin nie merupakan ikatan perasaan antara dua jiwa...tapi, dari sudut islam pulak, kahwin nie terjadi selepas akad nikah( eh, betul ke???...ntahlah)


macam2 kisah kahwin yang aku simpan...tapi, bukan aku kahwin tau... sekadar kisah di sebalik kahwin...


aku ngan kawan2 aku ada jugak cakap pasal kahwin sekali-sekala..macam2 yang kitorang borak...antaranya ialah ciri-ciri suami...dan kadang2 tu kitorang ada cakap jugak macam mana lar nanti kalau kitorang dah kahwin... apa yang akan terjadi?? adakah kitorang still bersahabat baik macam sekarang nih?? argh!!! harap2 lar hubungan persahabatan tak kan terputus macam tu jerk walaupun kitorang dah kahwin....



aku n da geng nie boleh dikatakan berfikiran jauh kot...sebab kitorang dah fikir nak berapa orang anak...ha3...aku ada jugak bincang pasal nie dengan kawan aku masa umur aku baru jer 12 tahun..adakah usia 12 tahun terlalu kecik untuk membincangkan perihal nih??? bagi aku, memang kecik sangat...tapi, kitorang still nak pikir pasal nih...dan kadang2 tu, disebabkan fikiran kami ni terlalu jauh, nama anak pun kitorang dah discuss...hisy3...apa punyer budak r....ha4


tapi, bila cakap pasal kahwin ngan umi aku, umi aku akan cakap "ish kakak nih...kecik lagi ke, tok payoh nok mikir pasal nikoh lar...belajar sunggoh dulu...biar dapat masuk U, pahtu dapat kijo, baru mikir nikoh...masok pon tok panda lagi...nok nikoh doh" ha...itulah yang umi aku selalu cakap kat aku bila aku cakap pasal kahwin ngan umi aku...tapi betul jugak apa yang umi cakap, belajar dulu, baru pikir pasal kahwin...lagipun, tak sesuai lar budak 14 tahun pikir pasal kahwin...=)


kat sekolah pulak...dengan clazmet...especially masa tengah belajar...kalau cikgu cakap pasal kahwin, mesti mata2 yang dah layu tu kembali segar...macam baru lepas kena siram dengan air dan dibaja...dan kalau cikgu tanya pasal masa hadapan masing2, mesti sume sibuk pikir pasal kahwin...dalam otak budak2 nih, kalau besar, mesti kahwin..bukannya nak belajar...ish3...
lucu betul r budak2 nih....

setakat ni sahaja entry aku untuk kali nie...nanti kalau aku rajin..aku buat lahi erk??? semoga kalian terus dirahmati oleh ALLAH...pose jangan ponteng tau...ALLAH nampak...ALLAH nampak...assalamualaikum wbr...

4 comments:

Anonymous said...

hahaha...like it..

Anonymous said...

hahaha...like it...ske geng nieyh

nadhirah nashit said...

like it???
ha3

wawa najwa said...

yup...like sgt3..ngee

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...