Saturday, August 7, 2010

ERTI DEWASA MAKNA KANAK-KANAK


dewasa??kanak2?? mana lagi best?? sesetengah orang akan cakap jadi kanak2 lagi best jadi dewasa. sesetengah orang pulak akan cakap jadi dewasa lagi best daripada jadi seorang kanak2. aku?? aku rasa aku lagi suka jadi seorang kanak2 kot. why?? sebab kanak2 best...


sebenarnya, apakah yang dimaksudkan dengan dewasa??? adakah dewasa nie bermaksud mempunyai banyak masalah??? dan adakah masalah tu tak pernah dan tak akan selesai??? argh!! aku tak tahu. adakah dewasa ni perlu terjebak dalam masalah cinta??? maksud aku dalam memilih pasangan hidup??? perlu ke??? tapi, menurut pemerhatian aku, orang dewasa ni banyak sangat masalah. masalah yang....susah untuk dijangka..ntahlah..aku pun tak tahu.


dan, apakah pula maksud kanak2?? tak de masalah?? erm...tak kot sebab kanak2 pun mesti ada masalah. walaupun kanak2 tak tahu yang dia sedang menghadapi masalah.kan??? aku suka kanak2. sebab kanak2 ni macam tak de masalah jer. always happy. jarang tengok kanak2 ni mengalami kemurungan. berbanding dengan orang dewasa kan?? aku harap aku akan jadi kanak2. tapi, aku tahu zaman kanak2 aku telah berlalu dan zaman tersebut tak mungkin akan berulang. kalau berulang pun, mungkin cuma dalam mimpi jerk...


so, isunya, mana lagi best?? kedua-duanya ada keistimewaan masing2. kanak2 pun best. dewasa pun best. kita perlu melalui kedua-duanya. tak kiralah nak ke tak nak. kecualilah jika ajal datang menjemput. dan aku cuma mampu berharap, agar semua pengalaman menjadi kanak2, akan mematangkan diri aku sendiri dalam meniti alam remaja dan insyaALLAH alam dewasa juga. AMEEN!!!

No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...