Wednesday, June 30, 2010

SAHABAT


Sahabat?? siapakah sahabat?? dialah teman kita di waktu susah mahupun senang. saya pasti semua orang punya sahabat. sahabat ni susah nak cari. sebab sahabat sentiasa bersama kita dalam keadaan gawat. kawan?? senang jer nak cari...tepi jalan pun boleh jumpa. macam bapak sedara aku lah, ayah din. masa kitorang pergi KL dulu, orang suruh beli surat khabar. lepas tu dia singgah dulu kat kedai untuk minum2. n then jumpa sorang nie (sape ntah pun aku x tahu) diorang pun borak lar. balik pun lewat. bla tanya nape balik lewat, dia pun jawab jumpa kawan. pastu bini dia tanya, baru kenal ke kawan tu? dia jawab ha'ah. tu lar peerangai ayah din aku.





sahabat baik aku ialah yana, trah, miah dan rehan. dan sudah pastinya kawan facebook aku yang sentiasa layan aku masa chatting, k sue dan k kinah sudah pastinya. sentiasa tolong aku time aku susah. aku sayang korang. walaupun aku nie jenis yang perasan sikit dan agak kuat 'NGEPEK' korang still nak kawan ngan aku. time kita senang, kita senang bersama. kalau salah sorang dari group kita(x termasuk k sue ngn k kinsh ok) merajuk. mesti semua orang pujuk. tapi aku main2 ngan korang. bukan aku pujuk, tapi aku lagi buat korang marah ade lar. kan???ISY3... ape lar aku ni. yana ialah kawan aku masa sekolah rendah. aku still berhubung nagn die. miah, trah dan rehan pulak classmate aku. kitorang always bergurau benda yang pelik2. macam semalam lar, pakat dok intai perut masing2. nak tengok ada lipatan kat perut. sape ang start dulu?? ohh!! miah lar yang start benda tu dulu.






korang semua ada sahabat kan?? mesti ada. x caye lar kalau korang cakap korang x de sahabat. sahabat yang sejati nie ialah sahabat yang mendorong kita melakukan kebaikan. yang ajak kita solat awal. x bantah cakap cikgu... kalau korang ada asahabat macam tu.. syukur je lar.. bukan senang nak jumpa sahabat yang macam tu. dan ada juga sahabt yang jenis mendorong kita buat jahat. biadap kat cikgu. langgar peraturan. kalau aku lar, daripada ada sahabat macam tu, lagi baik kalau x de sahabat langsung. buat rugi ada r. x de untungnya langsung. tapi kalau korang sayang kat sahabat korang yang macam tu, korang try lar ubah dia. biar dia jadi baik. korang yang mesti ubah dia. BUKAN DIA YANG UBAH KORANG!!!



semua orang dalam dunia nie mesti ada sahabat walaupun sorang. sahabat nie penting sangat. dialah tempat kita meluahkan oerasaan. x kira lah sedih ke senang ke. kalau dia happy, kita pun mesti happy sama. ada orang cakap, kawan nie lagi penting daripada ibubapa. bukan maksud aku nak cakap ibubapa x penting. ibubapa nie penting untuk kita. tapi kawan lagi penting. sebab yang banyak berdamping dengan kita ialah sahabat. tambah2 kalau budak yang duduk kat asrama. lagilah banyak masa ngan kawan daripada masa ngan ibubapa. so, korang kenalah pandai cari kawan. kawan nie umpama cermin kepada diri kita. kalau dia baik, baik lah kita, kalau dia jahat, kita pun akan jadi jahat sama. betul x apa yang aku cakap?? tu pendapat aku lar. maybe pendapat korang lain dari aku. siapa tahu??

hmm....so, aku just nak pesan kat korang, carilah sahabat yang baik, beriman kepada ALLAH, korang pun pasti akan juga jadi baik. insyaALLAH. aku nak minta maaf kalau apa yang aku tulis nie korang rasa salah. sebab nie pendapat aku jer. kalu korang rasa x puas hati dengan apa yang aku tulis, koran post comment jer. insyaALLAH aku akan cuba reply. ok. setakat nie sahaja post aku untuk kali ini.


SAYANG SUME




No comments:

♥...MENARIK...♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...